Jakub Holman

Blázen, co staví na poušti most. 
  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1043x

Seznam rubrik

Jakub Holman

Má cesta do revoluční Francie II.

Věděli jste, že osud Bastily byl zpečetěn ještě před jejím "dobytím"? Pařížská radnice rozhodla o jejím zbourání v rámci plánu na modernizaci města. Nebýt toho, že do ní dal baron de Bosenval přemístit střelný prach, patrně by její jméno dnes prakticky nikdo neznal... Plním svůj slib a zveřejňuji ještě jednu ukázku z mého literárního pokusu, kterému jsem dal pracovní název "Liberté".

17.12.2010 v 11:30 | Karma: 7,03 | Přečteno: 876x | Diskuse| Kultura

Jakub Holman

Má cesta do revoluční Francie

V předchozích letech jsem napsal řadu článků o Francouzské revoluci, zcela ponořený do tohoto historického období. Literární pokus, z něhož zveřejňuji tuto ukázku, se zdál být postupem času zkrátka nevyhnutelným... Celý příběh, leč fiktivní, bude zařazen do historických reálií (nebo se jimi bude alespoň inspirovat). Protože však tyto reálie mají díky lidské povaze několik různých výkladů, čerpal jsem informace z knih historiků "Modrých" i "Bílých"...a uvažoval, jak to asi tenkrát mohlo skutečně být.

1.11.2010 v 11:08 | Karma: 11,34 | Přečteno: 852x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Holman

Zlo jménem Facebook

Přibližně v posledních dvou letech mi na e-mail chodila nejednou zpráva, že člověk XY mě zve na Facebook. Úspěšně jsem těmto nabídkám odolával až do současnosti. A tak, ať už za to mohla prostá lidská zvědavost anebo větší množství volného času, se stalo... Registroval jsem se a založil vlastní profil.

28.10.2010 v 19:53 | Karma: 16,41 | Přečteno: 1816x | Diskuse| Ostatní